vineri, 24 noiembrie 2017

Vanzare/cumparare imobil/teren/casa - acte necesare

Vânzarea unui bun imobil este contractul prin care o persoană transmite alteia proprietatea unui teren, apartament, casă etc., în schimbul unui preț.



Acte necesare contract vânzare-cumpărare imobil (apartament, casă, teren etc.)
  • acte de identitate părţi (vânzător și cumpărător);
  • acte de proprietate asupra imobilului ce face obiectul tranzacţiei (după caz: contract vânzare-cumpărare, contract de donaţie, proces-verbal de predare-primire, sentinţă/decizie civilă definitivă şi irevocabilă, titlu de proprietate, certificat de moştenitor3 etc.);
  • certificat fiscal1 pe numele proprietarului, eliberat de Administraţia Financiară competentă, din care să rezulte că proprietarul este la zi cu plăţile către Stat. Administraţia Financiară competentă este cea la care se plăteşte impozitul anual pentru imobilul respectiv;
  • documentaţia cadastrală2 a bunului imobil (fişa bunului imobil şi planul de amplasament, respectiv planul releveu), întocmită de un expert cadastral autorizat;
  • extrasul de carte funciară care se obţine prin intermediul biroului notarial şi este valabil 10 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii;
  • certificatul de performanță energetică, eliberat de un auditor energetic atestat;
  • în cazul apartamentelor, adeverinţa eliberată de asociaţia de proprietari sau locatari4care sa arate situația datoriilor față de asociațe5 faţă de aceasta (întreţinere, cheltuieli, reparaţii, cheltuieli comune etc.);
  • ultima factură și chitanță privind plata la zi a utilităţilor aferente imobilului.

 În plus, pentru persoane juridice:
  • certificat de atestare fiscală a persoanei juridice valabil, eliberat de ANAF;
  • certificatul de înregistrare la Registrul Comerţului sau actul în baza caruia îsi desfăşoară activitatea persoana juridică;
  • certificat constatator valabil, eliberat de Registrul Comertului (pentru societăţi comerciale). În lipsa certificatului constator, biroul notarial poate elibera, contracost, un extras prin serviciul RECOM Online;
  • împuternicire (delegaţie, hotărâre A.G.A) pentru reprezentantul persoanei juridice la încheierea actului (dacă este cazul).
  • hotărâre A.G.A din care să rezulte acordul asociaților cu privire la vânzarea bunului aflat în proprietatea societății.